Los bericht bekijken
Oud 29 december 2007, 19:24   #43
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote=ERLICH;3178268][quote=system;3178133][quote=ERLICH;3177798]
Citaat:
Indien er niets op papier is gezet, is er ook niets te bewijzen en toch gebeurd dit zonder ophouden. Maar laat ons zeggen waarom niet.
Neen, maar u bent toch wat naïef (tenminste dat hoop ik dan maar) indien u stelt: de secretaresse(s) van Hitler hebben nooit een papier gezien van de...laat ons zeggen de uitroeiingskampen, of van de medische experimenten, of van de massale deportaties van de joden in de bezette gebieden. Nogal wiedes. Alle deze dingen werden tussen Hitler en Himmler mondeling besproken. Himmler bleef soms lange tijd en onder vier ogen met Hitler praten in zijn bureau. U kunt toch niet stellen dat Hitler niet op de hoogte zou geweest zijn van wat er zich in de kampen afspeelde. Dat is hetzelfde als te stellen dat Pius XII niet op de hoogte zou zijn wat er met de joden gebeurde. Daar trapt toch niemand meer in. U ook niet hoop ik.
Citaat:
Wat betreft de "Wannesee-conferentie" is nooit iets van op papier gevonden buiten "één" blad dat ooit enige jaren na WO2 zou zijn opgedoken bij een Amerikaanse militair met een woord dat m'n kan thuisbrengen als "oplossing, eindoplossing" maar waar stond moord, massamoord? . We gaan niets loochenen en ons strafbaar maken, we gaan al zeker vermelden dat alles de waarheid is en niets dan de waarheid, maar bij 10 jaar kampen met miljoenen gevangenen, met duizenden bewakers en niets op papier, even toegestaan om na te denken. Zulke omvang moet toch op z'n minst een leiding of structuur hebben gehad deze kampen lagen wel verspreid over bezet Europa en m'n kan toch niet gaan aannemen dat dit alles is gebeurd en geleid van mond naar oor en vice versa. Even serieus blijven niet.
Men heeft getailleerde informatie over het doen en laten in de kampen. De Duitsers die altijd zo 'gründlich' waren, schreven alles op. Dat is algemeen geweten. Ik citeer nu even ,gemakshalve, de Wikipedia, maar daar bestaan degelijke boeken over:

De Duitsers hebben zelf archieven bijgehouden van de slachtoffers van de Holocaust. De Duitse archieven zijn bijzonder gedetailleerd omdat de nazi's alle informatie nauwkeurig bijhielden.



Citaat:
Mag men even vragen waar u uw kennis met betrekking op WO2, A.Hitler, en het NS haalt. Te zien aan hetgeen u hier weergeeft, kan ik het al raden, heb die boeken ook al gelezen en heb die docu's ook al gezien.
Mijn interesse voor WOII en alles wat er mee te maken heeft dateert al van heel lang. En il lees heus niet alleen boeken die de Nazi's apriori verketteren.

Citaat:
U nooit afgevraagd hoe het komt dat zaken die jaren de ronde hebben gedaan zoals, lampekappen van huid, zeep van vet, massamoord op duizend Poolse officieren, massamoord op 1600 joden in een bepaald Pools dorp (de naam kunt u ergens terugvinden op dit forum heb het nogal vernoemt) dat dit allemaal jaar na jaar op conto heeft gestaan van het Duits leger en dat sinds enkele jaren na nauwkeurig onderzoek blijkt, dat het één niet klopt, dat voor het ander de rode horde aansprakelijk was en dat in het geval van het Poolse dorp de inwoners van het dorp hebben afgerekend met wat in hun ogen collaborateurs waren van de sovjets.
Het is al zeer lang geweten dat de Poolse officieren gedood werden door de Russen. In het begin kregen de Duitsers de schuld, maar dat is relatief snel rechtgezet.

Laatst gewijzigd door system : 29 december 2007 om 19:30.
system is offline   Met citaat antwoorden