Los bericht bekijken
Oud 30 december 2007, 10:04   #51
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

[quote=system;3178386][quote=ERLICH;3178268][quote=system;3178133]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

Neen, maar u bent toch wat naïef (tenminste dat hoop ik dan maar) indien u stelt: de secretaresse(s) van Hitler hebben nooit een papier gezien van de...laat ons zeggen de uitroeiingskampen, of van de medische experimenten, of van de massale deportaties van de joden in de bezette gebieden. Nogal wiedes. Alle deze dingen werden tussen Hitler en Himmler mondeling besproken. Himmler bleef soms lange tijd en onder vier ogen met Hitler praten in zijn bureau. U kunt toch niet stellen dat Hitler niet op de hoogte zou geweest zijn van wat er zich in de kampen afspeelde. Dat is hetzelfde als te stellen dat Pius XII niet op de hoogte zou zijn wat er met de joden gebeurde. Daar trapt toch niemand meer in. U ook niet hoop ik.


Men heeft getailleerde informatie over het doen en laten in de kampen. De Duitsers die altijd zo 'gründlich' waren, schreven alles op. Dat is algemeen geweten. Ik citeer nu even ,gemakshalve, de Wikipedia, maar daar bestaan degelijke boeken over:

De Duitsers hebben zelf archieven bijgehouden van de slachtoffers van de Holocaust. De Duitse archieven zijn bijzonder gedetailleerd omdat de nazi's alle informatie nauwkeurig bijhielden.




Mijn interesse voor WOII en alles wat er mee te maken heeft dateert al van heel lang. En il lees heus niet alleen boeken die de Nazi's apriori verketteren.


Het is al zeer lang geweten dat de Poolse officieren gedood werden door de Russen. In het begin kregen de Duitsers de schuld, maar dat is relatief snel rechtgezet.
Wat betreft naïef, wie weet zou kunnen. Wat betreft goedgelovig, zeker niet.

Wat betreft deportaties is nooit en ergens door iemand verloochend. Deed zelfs belgie al aan in mei '40 met hen die in de weg liepen en hoe het met deze is afgelopen in de Franse "concentratiekampen" en tussenstop plaatsen weten we ook, maar wordt verwacht niet correct te zijn indien m'n daar over spreekt.

Dat Hitler en Himmler zich terugtrokken in deze zijn bureau om daar lange tijd onder vier ogen met elkander te spreken bent u nu zo naïef dat, indien er niets op papier werd gezet zoals u zegt er wel getuigen bij waren die hebben "gehoord" wat er gezegd werd en die kunnen bevestigen dat deze beide zich terugtrokken voor een langdurig onderhoud. Indien er zo'n getuige is geweest, kan dit alleen "Speer" maar zijn geweest, aangezien wat met de andere is gebeurd vrij duidelijk is niet! Wat betreft Speer, sta me toe aan de woorden van een huichelaar en hypocriet te twijfelen.

Enerzijds staat er dus niets op papier, anderzijds waren de Duitsers zeer gründlich en staat dus volgens u alles op papier?

Wat betreft wikipedia, kan ik alleen maar ????? zetten.

Op de massamoord op 1600 joden in het Poolse dorp "Jedwabne" geen reactie? Ooit ergens duidelijk gelezen dat dit niet is gepleegd door de Duitsers zoals altijd werd beweerd en zelfs op het opgerichte monument stond vermeld (monument is nu wel verwijderd, was oeps sorry foutje in de tekst). Is nu bij mijn weten niet terug een monument geplaatst met de verwijzing naar de werkelijke daders. Indien u zou vragen bron van dit verhaal, het boek 'Neighbours van J.T. Gross.

Wat betreft uw reactie, dat met de Poolse officieren is al lang rechtgezet. Mag ik vragen hoelang en hoe duidelijk is dit ooit tegenover andere zaken in de media geweest? Misschien al eens nagegaan voor hoeveel personen dit drama nog altijd op de Duitse rekening staat. Zonder personen die zich zonder politieke interesse en vooroordelen met geschiedenis bezighouden had dit nog altjd een Duitse massamoord geweest. Dus wat is het probleem met personen die meer duidelijkheid wensen en vragen beginnen stellen.

Die zich afvragen als het één niet klopt of on-correct is, wat is dan het ander. Is er iemand misschien gebaat bij halve waarheden of wat? het gaat hier niet over de slachtoffers of het betwijfelen van slachtoffers maar over "daders" waar m'n graag met het vingerke in éénrichting wijst aangezien men van deze verwacht monddood te zijn en beladen met schuld en schande. Nog een klein voorbeeldje van eerlijke geschiedschrijving, de "massamoord in Malmedy". De versie die m'n daar jaren heeft over verkondigd raakt kant of boom. Deze versie wordt zelfs ontkracht in een film, volgens de makers gebaseerd op feiten met de titel, "Saints and Soldiers".
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden