Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2016, 10:31   #104
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Voortaan zal Vlaanderen werklozen zowel kunnen begeleiden, controleren als sanctioneren. Dat moet tot grote efficiëntiewinst leiden. "Vanaf 1 januari vervallen die vaste termijnen waarop je op een controlegesprek kunt worden uitgenodigd", legt Thomas Pollet, de woordvoerder van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA), uit. "Er is ook geen minimumtermijn meer. Iemand die niet ingaat op uitnodigingen kan meteen naar de controledienst van de VDAB worden doorgestuurd."


http://www.demorgen.be/economie/vdab...eren-b6ab2084/

Iedereen met 2 handen heeft binnen het jaar werk.
Ik vind dat allemaal 'mooi' dat die mensen die daar maar poen zitten te scheppen zoals éne Muyters die controles gaan opvoeren.

Begrijpt u mij niet verkeerd dat er lieden zijn die misbruik maken van het systeem onder dubbele namen of andere ...

Maar er zijn ook mensen die daar aan 'kapot' gaan, de situatie waar ze zich op dat ogenblik in bevinden. Mensen die geen 'dikke' diploma's gestolen of gekregen of gekocht hebben, niet de kans gekregen te hebben om 'zware' studies te mogen of kunnen doen en waar uiteindelijk in hun geval weinig of totaal geen 'zinnige' taken weggelegd zijn in deze cruel world.

Die mensen die het misschien niet meer gewoon zijn om dagelijks in de file (of met bus, tram, bus, trein) proberen te geraken waar ze moeten zijn, de stress van alle dagen zij die dat niet meer kennen en binnen de kortste keren de hulp van een psycholoog/psychiater moeten inroepen om terug een beetje licht in de duisternis te kunnen ontdekken.

Mensen die thuis al geruime tijd met familiale problemen te kampen hebben?

Uiteraard staan er sites voor werk stampvol met aangeboden jobs, kwelpuntberoepen en andere, directeur hier, directeur daar ...

Voor zij die de poen maar te scheppen hebben is het een gemakkelijke regeling om anderen nog dieper in de put te duwen maar is dat wel een goeie oplossing is de vraag die ik mij dan weer stel?

Misschien zie ik het wel weer helemaal verkeerd wat een slechte gewoonte begint te worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 januari 2016 om 10:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden