Los bericht bekijken
Oud 4 december 2017, 15:00   #147
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De overheid doet niets liever dan de schuld van hun 30-jarig nietsdoen in de schoenen van de werknemer te schuiven.
En die zetten ze dan nog tegen mekaar op.

Ik weet wel beter, ik rij al sinds 1970 op Belgische, Nederlandse en Duitse snelwegen, en kan hun degelijkheid en vooral capaciteit goed inschatten. Nu bijna 50 jaar later is er heelwat veranderd, behalve in...

Zou BE nog altijd 2 miljoen personenwagens hebben, of hebben ze er 6 miljoen? Zou BE nog altijd 9 miljoen inwoners hebben, of hebben ze er >11 miljoen?

Ik ga u eens iets uitleggen.

Ik ga waarschijnlijk 1 auto wegdoen begin 2019, omdat ik dan met de e-fiets naar het werk ga gaan. Ik ben dolblij met die keuze. De reden dat ik nu dicht bij huis werk is simpel: ik heb het pendelen opgegeven omdat het niet meer te doen was. Andere job gezocht.

Als je de wegen breder maakt, meer verkeer toelaat, zuig je weer meer verkeer aan en bewerkstellig je geen enkele gedragswijziging.

Mensen moeten leren dat je met de auto niet meer op tijd in Brussel geraakt voor je werk, of je moet om 5h sochtends vertrekken. Het is geen optie meer. Dan ga je pas gedrag veranderen.

Dan dwing je werkgevers ook om hun locaties weg te trekken uit Brussel. En daar kan de Vlaming toch niks op tegen hebben ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden