Los bericht bekijken
Oud 7 december 2017, 09:42   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat wanneer uw dromen zouden uitkomen, namelijk een conservatieve Katholieke partij die het homohuwelijk wil afschaffen er al een juridisch probleem zou zijn, want wat doe je met al die mensen die ondertussen wel een geldig huwelijk hebben afgesloten? Je kunt dit niet ontbinden. Ik vraag me dus af of dit als programma voor een politieke partij wel kan maar soit.

Bovendien zouden andere partijen vast opnemen dat zij die rechten van homo's juist willen vrij waren, en dat zou ik steunen door op hen te stemmen.
IK zou deel nemen aan iedere betoging en debat, heel duidelijk mijn visie verwoorden en organisaties steunen die via alle juridische middelen uw droom tegen houden.
Want uw droom is andermans nachtmerrie. Bovendien zou ook internationaal steun en reactie komen want steeds meer landen laten homohuwelijken toe. Maar ik denk niet dat zelfs indien uw droom werkelijkheid wordt, dit daarom ook echt kans maakt, omdat zoals gezegd uw denken marginaal is, zelfs onder gelovige christenen.
Dit is dus een discussie over problemen die er vermoedelijk nooit zullen zijn maar u mag dromen hoor!
In de jaren zeventig had ook niemand kunnen denken dat de Muur zou vallen. En toch viel hij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden