Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2003, 23:09   #11
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nom@d
wat een zever Darwin. het christendom is zeker niet dood, wereldwijd zijn er miljoenen mensen die nog vertrouwen op hun geloof ook in deze moeilijke tijden.
het zijn de verloren zielen die dwalen omdat ze niets hebben om in te geloven zoals jij die geloven dat ze geen geloof nodig hebben.
het christendom telt meer aanhangers dan in het beginstadium en worden elke dag nog nieuwe geboren.
Ik hoef helemaal niet te "geloven".

Ik wéét gewoon dat God bestaat. Overal waar ik om me heen kijk zie ik God. Omdat voor mij God en de Natuur één zijn. En jij en ik zijn daar een onderdeel van.

Nog dagelijks sta ik in verwondering en bewondering voor God of de Natuur. En als er ergens een leidraad of vertroosting te vinden is, dan hoef ik maar om me heen te kijken, naar de Natuur. Ik hoef helemaal niet te wachten op het Hiernamaals om God te zien.

Daarom lach ik ook met de onwetendheid van de volgelingen van godsdiensten. Godsdiensten trachten de mensen meestal blind te maken voor wat vlak voor hun eigen ogen te zien is.

Het zou volgens mij best kunnen dat de oerboodschap van een Jezus of diegene waar het christendom zijn oorsprong in gevonden heeft, praktisch geheel overeenkwam met wat ik boven stelde, maar dat die door latere "christenen" gekidnapt is, en gebruikt voor eigen persoonlijke doelstellingen, te weten: macht uitoefenen over anderen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden