Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2019, 10:13   #5076
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Op wat slaat dit nu weer. Wat interesseert mij de markt van de +250PK bedrijfswagens. Die is microscopisch klein. Het enige relevantie is marktaandeel in de totale leasingmarkt.
Ik geef gewoon de feiten weer, met bron...

Tesla maakt voorlopig nog geen wagens onder 150 of onder 200 PK hoor. (of PK-begrenst door software).

Citaat:
Die is microscopisch klein
Zo te zien niet voor het krachtige Tesla model 3, die in maart zelfs beter verkocht dan eender welke kleine wagen.

Dit in Noorwegen (35% zelfs), *Nederland en ook Zwitserland. Uiteraard waren dat lang op voorhand gereserveerde bestellingen. Maar wie doet het Tesla na?
De CEO 's van de ICE-premiummerken en -aandeelhouders worden daar wel heel nerveus van. Is ook het doel van Tesla.

Voor het ganse eerste kwartaal kwam het model 3 de *top 5 binnen in NL.

Als jij dat microscopisch klein noemt is dat voor uw rekening. Wereldwijd wel natuurlijk.

Citaat:
* Vandaag zijn de verkoopcijfers van personenauto’s in Nederland voor de maand maart gepubliceerd door Bovag. De best verkopende auto’s in Nederland zijn:

1 Tesla model 3: 2195
2 Ford Focus: 1187
3 Kia Picanto: 965

Over de eerste *drie maanden van 2019 stond de Model 3 op de *5e plaats en werden er alleen meer auto’s van het type Volkswagen Golf, Ford Focus, Volkswagen Polo en Kia Picanto verkocht.

http://www.allesovertesla.nl/model-3...nd-maart-2019/
Citaat:
Het enige relevantie is marktaandeel in de totale leasingmarkt.
Ik kan je wel het Tesla-marktaandeel geven van de totale automarkt in Nederland.
Die is boven de 2% gestegen in lopend 2019 (2,16%) , 2018 was dat nog 1,92%, 2017 nog maar 0,79%.

https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/tesla/

Laatst gewijzigd door Micele : 27 mei 2019 om 10:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden