Los bericht bekijken
Oud 16 oktober 2008, 18:41   #4
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Venezuela lijkt me een zeer ongelukkige referentie. En ook uw oproep tot het uit één mond spreken, ruikt me iets teveel naar dogmatisch marxisme. Ik ga heus niet mijn identiteit opofferen voor wat politiek gewin.

Wat links dient te beseffen, is dat het liberalisme steeds een voorsprong zal hebben, zelfs in tijden van crisis, zolang het centrale woord efficiëntie is. De efficiëntie om zoveel mogelijk te produceren in zo weinig mogelijk tijd, met zo weinig mogelijk middelen. Zolang het debat over productie, groei, koopkracht (ook al haalde ik het voorbeeld elders aan, ik ben het eens met minister van agitatie dat dit een bijzonder slechte, liberale term is) en aandelenmarkten gaat, zullen onze woorden niet de aandacht krijgen die ze verdienen.
In deze tijden van crisis is het, denk ik, belangrijk om erop te wijzen dat veel van de welvaart die we hadden, en nu op het punt staat te verliezen, overbodig is. Het is noodzakelijk te wijzen op de overbodigheid van iPhone's, electronische alarmsystemen, Mercedes Blablabla,... Het is ook noodzakelijk om erop te wijzen dat onze welvaart, hoewel tanende, nog steeds ontelbare malen groter is dan die van ontwikkelingslanden, en dat het egoïstisch is om nu al te beginnen klagen.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden