Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2007, 10:26   #5
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Persoonlijk hier een totale visie ontwikkelen over migratie in al zijn aspecten is een boek schrijven op een forum. Laat ht duidelijk wezen dat ik wel degelijk achter onze N-VA teksten sta, ik hielp eraan mee. Gelijk heb je wel dat zo'n document een produkt van een groep is en er dus altijd persoonlijke kanttekeningen zullen zijn. Ik zal me beperken tot een paar gedachten die ik hier poneer:
De geschiedenis leert me dat bepaalde culturen hun hoogtepunt hebben bereikt wanneer er een gecontroleerde (niet dat georganiseerd was) migratie was. Ze waren het die de nieuwe specerijen op de maaltijden deden. Wanneer echter er een toevleod of overspoeling was, ging de cultuur achteruit (Egypte).
Het huidige asielbeleid is chaotisch en inhumaan. noodzakelijk is een snellere procedure en duidelijkheid. op die manier kan je misschien verhinderen dat kinderen worden opgesloten. Iets wat me ook tegen de borst stoot.
Het is een illusie te denken dat fort Europa realiseerbaar is. Maar een Europese samenwerking zou wel moeten. Zodat dezelfde criteria gehanteerd worden en men niet van het ene land naar het andere zou hoppen.
Zeggen dat meer ontwikkelingssamenwerking migratie zal oplossen is larie.
We zullen er moeten mee leven dat er een inetenationalisering is van onze leefwereld, maar , zo blijkt uit de geschiedenis, dit kan een verrrijking zijn.
Enzovoort...
Louis Ide is offline