Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2009, 10:27   #38
studentje
Burger
 
studentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tegen .
Wat als je in een land komt waar je wel sneller mag ? Dan zit je met die beperking ...

Ongevallen vermijden = maneuvres verminderen !
De meeste ongevallen op autosnelwegen gebeuren niet omdat wagen te snel rijdt , ze gebeuren meestal door ander verkeer dat niet aan dezelfde condities rijdt ... Om ongevallen te verminderen zou het beter zijn om er voor te zorgen dat ALLE verkeer aan dezelfde snelheid rijdt . Dan heb je geen inhaalmaneuvres , geen remmen-vertragen-optrekken meer .
Laat dus gewoon ALLE verkeer op de autosnelweg (dus ook vrachtverkeer en bussen ) dezelfde snelheid laten houden en de ongevallen zullen echt verminderen . Een 100 Km/u regeling lijkt me best veilig voor alle verkeer ...
Wat als je in een land komt waar je sneller mag is dus een argument...Wel ik wil dat graag aannemen als jij mij 1 land kan geven waar je verplicht bent om sneller te rijden dan 130 km/uur op een autosnelweg.

De meeste ongevallen gebeuren niet omdat de wagen de snel rijdt...toch hoor ik vaak dat aan de oorzaak van een dodelijk ongeval de overdreven snelheid is. Als je de keuze (overdreven snel gaan rijden) voor de autobestuurders wegneemt dan verminder je het aantal doden door overdreven snelheid op autosnelwegen toch? Of ben ik mis?
studentje is offline   Met citaat antwoorden