Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2018, 14:16   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.245
Standaard

tzal hooguit voor een paar schapen of kleiner zijn ...

En ik zie die wolvin nog verdertrekken naar het zuiden, want op zoek naar een wolf. Of die wolf komt zelf naar Limburg...

Citaat:
https://www.hln.be/regio/leopoldsbur...-naya~a5488776

“Eerlijk? Ik vrees wel een beetje voor Naya”

De man die in 2011 de terugkeer van de wolf voorspelde, kreeg gelijk

27 januari 2018

Nederlandse biologen zeiden het al in 2011: de wolf keert terug! Prompt kregen onze noorderburen een wolvenplan, maar wij hielden het eerder rustig. Op één gefascineerde natuurliefhebber na: Jan Loos. Hij bouwde de website ‘Welkom Wolf’ uit en zag het dier inderdaad langzaam opschuiven richting Limburg. En toen stak wolvin Naya deze maand plots de grens over, om zich in Leopoldsburg te nestelen.

....

Maar wel alleen...

“Klopt. Ze is zonder twijfel op zoek naar een partner - wolven trekken daarvoor desnoods grote delen van Europa door. Vrouwtjes zoeken een ideaal plekje en wachten soms jaren tot er een geschikt mannetje langskomt. Ze zijn overigens heel kritisch. De genetische verschillen moeten groot genoeg zijn, anders willen ze zijn welpjes niet. Ik vermoed dat Naya nu hier op haar prins zit te wachten.”

En is die al onderweg?
“Ik vrees er een beetje voor. Geleidelijk aan zullen hier wel koppeltjes en roedels ontstaan, maar dat heeft zijn tijd nodig. Ik hoop natuurlijk voor Naya dat er in de volgende maanden een geschikt mannetje in Leopoldsburg opduikt. Maar misschien geeft ze het na een poosje op, en vertrekt ze weer. Dat zou jammer zijn, maar anderzijds is het begin gemaakt. De wolf is terug, en zal blijven komen.”
...

Laatst gewijzigd door Micele : 27 januari 2018 om 14:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden