Discussie: Grootneerlandisme
Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2020, 20:48   #799
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat meen je toch echt niet, hoop ik ?
Kort: JA, dat meen ik. België is een getrouwe vazalstaat van Frankrijk, zonder dat de Belgen dit zelf beseffen. Zowel het eten, de cultuur als het taalgebruik in België, zowel bij de Vlamingen als de Walen heeft een Francofiel karakter.

Men is er ook trots op dit zuidelijke karakter, ook om zich te onderscheiden van Nederland, dat veel meer onafhankelijk is van de knoflookcultuur en de activistische cultuur van het zuiden. Frankrijk zal misschien niet met 40.000 manschappen klaarstaan, maar wel subtiel de Walen in een bepaalde hoek brengen.

Wanneer ik kijk hoe men afgeeft op Nederland om zichzelf daarmee onbewust te verheffen zie ik wel iets agressiefs, zoals ik dit ook bij de Fransen zie. Maar misschien is Nederland wel een Scandinavisch of Anglofiel land, maar dat is voor ons geen probleem. Wij horen niet bij de knoflooklanden, België dus wel.

Ook met het komende noodprogramma waarbij er transfers gaan komen binnen Europa is België de evenknie van Frankrijk. Zelfs Bart de Wever gebruikt teksten uit het Latijn.

Duidijk en helder, Frankrijk zal het niet leuk vinden om haar vazalstaat kwijt te raken.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 juni 2020 om 21:15.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden