Los bericht bekijken
Oud 25 november 2004, 16:01   #10
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het ideaal is een komputer bezitten die aŭtomatisch geld verdient, zodat ge alleen maar 's avonds eens moet nagaan hoeveel ge die dag weer hebt kunnen verdienen met uw volaŭtomatische zeer weinig kostende machine.
Kan ik bij u zo 'n computer bestellen? Ik betaal u de helft van de opbrengst. Ik stel voor dat ik zal werken door er 's avonds eens naar te kijken. (10 minuten. Ik zou niet boven het uur per week willen komen. Zo asociaal wil ik ook weer niet zijn door iemand zijn job af te pakken!)

Niet nodig te reageren. 't Was maar satire.

Maar zoals in je betoog, is het niet zo zwart-wit als Eno2 dat stelt. Het is zelfs niet zo licht grijs-donker grijs zoals jij het stelt. Het denkbeeld dat arbeid de natuurlijke vijand is van das kapitaal is een evengroot misverstand als dat verkopers iets opsolferen aan kopers. De meeste willen gewoon de behoefte van een ander invullen en daarmee in hun eigen behoefte kunnen voorzien. Marktsolidariteit.
__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline   Met citaat antwoorden