Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2018, 13:25   #17
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik ga het voorbeeld van mijn vrouw aanhalen en ook de bedrijven rondom waar zij werkt. In een IT bedrijf naast hun heeft iedereen een salariswagen. Van receptioniste tot CEO. Standaard een Mini of iets gelijkaardig. Bij een consultancybedrijf wat verder is het idem. Ofwel Audi A1 ofwel BMW 1-reeks is de starter maar de meesten opteren voor een BMW 3-reeks.

Toen mijn vrouw 23 jaar geleden op haar werk begon waren er enkele bedrijfswagens. De directie en de vertegenwoordigers. In totaal misschien een 10-tal wagens. Vandaag zijn er een dikke 150 wagens. Vroeger heeft ze enkele jaren een salariswagen gehad maar toen is de car policy gewijzigd en zijn veel salariswagens verdwenen. Nu is het terug bijna iedereen een salariswagen en een aanpassing van het loon zodat er geen netto loonverlies is. Dit kunnen ze doen onder de vorm van functiewijziging. In haar geval wordt het een Audi A5 sportback 2.0TDI in S-line versie. Puur salariswagen, 3 dagen op het bedrijf zelf aanwezig zijn en 2 dagen van thuis uit werken (laptop, internet, GSM ... door het bedrijf betaald). En die haar loon is gelijkaardig aan wat ik verdien(de). Zij een A1 en ik Burg. Ingenieur.

Dus ja er is wel een zeer grote stijging van het aantal salariswagens op te merken. 50% zal overdreven zijn maar het zullen er wel driemaal zoveel zijn dan enkele jaren geleden.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 16 mei 2018 om 13:26.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden