Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2018, 20:12   #1174
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Er is niet genoeg bewijs om in eenhoorns te bestaan.... juist... u gekscheert omdat ik een woordje vergeet in mijn zin, .
Ge vergat helemaal geen woordje in uw zin, ge schreef iets dat gewoon niet waar is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Bewijzen dat iets niet bestaat heeft m.i. geen nut, maar ik neem aan dat dat uw punt is.
Nee! Dat is niet mijn punt! Mijn punt is dat bewijzen dat iets bestaat onmogelijk is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Bewijzen dat iets wel bestaat heeft evenmin nut.
Wat een flauwe kul. Als de politie mij morgen stopt en vraagt naar bewijs dat ik een rijbewijs heb, dan zal ik dat met veel plezier doen. Dat is super nuttig!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Je neemt iets aan, of je neemt het niet aan.
In welke wereld leeft gij?? Zijn dat de enige opties die gij hebt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wat je als bewijs ziet hangt af van het huidig heersende paradigma van de heersende cultuur. Ik verwijs hier graag door naar de beroemde scène uit "Monty Python and the Holy Grail" waarin een vrouw een heks is omdat ze brandt, en hout brandt ook maar drijft ook op water. Eenden drijven ook op water, dus als ze evenveel weegt als een eend, is ze een heks. Dit is een mooie satire op wetenschap.
Gij snapt er niks van!!!
Die scene is een satire op (religieuze) achterlijkheid! Net het omgekeerde!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Mijn punt is uiteindelijke: Wat men vroeger voor waarheid aanzag is vandaag niet meer zo, dankzij de wetenschap. Maar wie zegt dat er binnen 100 jaar niks ontdekt kan worden wat de huidige wetenschap vandaag volledig overboord gooit?
Dat kan, en dat zal via de wetenschap zijn dat dat zal gebeuren!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wat als de aarde niet rond is, maar een 3-dimensionale schaduw of onderdeel van een object uit een hogere dimensie, door ons niet-waarneembaar? Er zijn bovendien miljoenen andere organismen in het universum die geen weet hebben van planeten, sterren, en ga zo maar door. Oh ja, buitenaards leven bestaat ook niet zeker? Want daar is geen enkel bewijs van. Nee, dit kleine plekje in heel het universum is het enige plekje, 1 van de triljoenen van triljoenen planeten waar leven mogelijk is. Want het is niet aangetoond dat in de rest van het heelal leven is. ik zal je zelfs eens iets vertellen: Het is wetenschappelijk bewezen door de wetten van entropie dat de kans dat de deeltjes in de ruimte die jij inneemt kan berekend worden.
Nonsens nonsens nonsens. Gij snapt niet eens wat entropie is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Er kan een getal op geplakt worden, een kans van 1 op een gigantisch getal. Dat wil zeggen, als ons universum gelijkmatig verdeeld zoals we het zien doorgaat tot in het oneindige, dat er ergens een kloon van jou rondloopt die pastoor is. WETENSCHAPPELIJK bewezen, mijn waarde!
Zucht ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

Ik denk dat gij denkt dat ge heel veel weet en dat ge ook denkt dat ge daarom heel slimme dingen schrijft.
Gewoon minder domme schrijven dan anderen is mijn motivatie. Moeilijk is dat niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Jammer genoeg ga jij noch ik erbij zijn als (als!) ze dit ooit teruglezen binnen 1000 jaar.
Ik hoop dat niemand dit ooit zal teruglezen binnen 1000 jaar!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

Niks is waar gewoon omdat het in een boek staat, toch? Waar haal jij je informatie dan? Of was jij erbij toen de Grieken de omtrek van de aarde maten?
Nee, maar we hebben de geschriften wel van die Grieken.

Duh!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden