Los bericht bekijken
Oud 1 januari 2018, 15:13   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oh, dat weet ik allemaal wel aangezien ik ex-radartechnicus ben. Luchtverkeersleiders waren mijn klanten.
Dat met die radars zuigt jij uit je duim. Radars zijn niet bemand. Enkel indien ze preventief onderhoud nodig hebben, of ze hebben een kleine panne.
U zei?
Er zit anders toch altijd volk voor de radarschermen als ik daar kom.
Maar ja, die zullen daar speciaal gaan zitten als er iemand langst komt.
Kom daar natuurlijk niet beroepsmatig, enkel als bezoeker, dus die mensen offeren hun weekends op als er oud-militairen op bezoek komen.
En toch even enkele vrienden inlichten dat zij zich in de lure laten leggen door de luchtverkeersleiders.
Want dat die helemaal niet achter hun radarscherm zitten, terwijl zij met hun vliegtuigen door de lucht scheren.


Citaat:
Ik wacht op je berekening wat de luchtvaart aan infrastructuur kost per personenkilometer vergeleken met het wegverkeer of met het spoorverkeer.
Krijgt het luchtverkeer ook 85 % subsidies?
Krijgt de scheepvaart of het baantransport subsidies?
Wat kost de scheepvaart per kilometer per vervoerde kilogram vracht aan de overheid?
Hoeweel verdient de overheid aan het baantransport per kilomter per vervoerde kilogram vracht?

En de kosten die de overheid heeft gemaakt om het luchtvaartvervoer mogelijk te maken?
Wel, die liggen redelijk hoog, want een deel van de subsidies voor de NMBS waar je op doelt, is om sporen aan te leggen om mensen en vracht naar de luchthavens te vervoeren, een deel van de autowegen dienen enkel om de mensen en vracht naar de luchthavens te brengen.
Zonder die uitvalswegen, geen luchtvaart, want dan zijn de luchthavens onbereikbaar en blijven de passagiers en vrachten weg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden