Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2018, 14:41   #81
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
<Veganisme is voor velen een ethische keus. Het is een belangrijke bestaande richting binnen het veganisme: het 'ethisch veganisme'.

Citaat:
'Veganist worden is de enige ethische optie' - Filosofie.nl
https://www.filosofie.nl/artikelen/v...che-optie.html
1 nov. 2016 - Het is vandaag Wereld Veganisme Dag. Volgens filosoof Floris van den Berg lijdt het geen twijfel: elk weldenkend mens moet veganist zijn
.



De term 'ethisch' werkt op vele vleeseters als een rode lap op een stier. Denk je soms dat je beter bent dan anderen? Denk je soms dat je een hoger bewustzijnniveau bereikt hebt? Wil je soms beweren dat vleeseten onethisch is? Iemand noemde mij een 'Twat' op een Engels forum vanwege mijn verondertselde ethisch meerwaardige pretentie (dat bericht werd verwijderd). Maar hoe kan je, als je het over veganisme hebt, het niet hebben over de ethische motieven en het ethische veganisme? Zelf hou ik niet zo van die grote woorden moraal en ethiek. Deze ethische veganist Tobias Lenaert (Stichter van EVA, ethisch vegetarisch alternatief) komt van het radicale terug. <als iemand voor mij lasagne maakt met ei, dan ga ik dat eten, omdat ik geen ambetante avond wil> Nou, dan ben je geen veganist, man, maar een vegetariër. https://www.gemeentevoordetoekomst.b...iet-zo-n-eikel
<Voelt u zich een beter mens dan de rest?
‘Op het vlak van voeding vind ik wel dat ik bewuster leef.>
Dat dat filosoofje eerst maar eens respect opbrengt voor het mensenrecht van elk weldenkend mens om zelf de keuze te maken wat ze eten en niet lastig gevallen te moeten worden door idioten die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.
Leef dan maar bewuster en laat anderen de vrijheid om zelf te bepalen hoe ze willen leven, hij zou beter ijveren voor natuurlijk voedsel ipv giftig gespoten en genetisch verknoeide brol want dat zijn intussen zijn groentjes ook al.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden