Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2019, 17:04   #16
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
En hoeveel gezinnen waar beide ouders een hogere opleiding hebben genoten en een goed betaalde job hebben zien niet af? Waarschijnlijk veel meer dan iedereen zou denken. Omdat ze het aan de buitenwereld willen laten zien hoeveel ze wel niet verdienen en zich daarom diep in schulden steken. Een dikke villa sleutel-op-deur, direct aan gelegde tuin, regelmatig op reis, steeds de nieuwste iPhone's voor de ganse kroost, merkkledij aan doen, elke week restaurantbezoeken, duur gadgets ... Wagens niet want de dikke BMW, Mercedes en Audi zijn salariswagens. Ze zeggen wel aan hun geburen dat ze die zelf gekocht hebben. Die gezinnen zitten veel in een financieel drama. Maar naar de buitenwereld zijn dit gezinnen die een mooi leven hebben. Ik kan er zo direct in mijn naaste familie- en kennissenkring tientallen opnoemen. Maar moet ik nu leedvermaak of medelijden hebben? Een gezin dat enkele kinderen dat op hun pakweg 50e geen eigen afbetaalde woning heeft en geen minstens 50000 euro op een spaarrekening zijn niet goed bezig geweest.
Welk financieel drama ?

Als je 5000 netto verdient kan je vrij simpel al die luxe wegsnijden en terug gaan naar je basisuitgaven.

Als je 3500 netto verdient met 3 kinderen is dat al heel wat moeilijker. Veel "luxe uitgaven" zijn er dan niet meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden