Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2019, 13:05   #5326
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Ik lees dat ge veel waarde hecht aan 'wat is duurzaam' . Misschien hecht ik wel teveel waarde aan Bill Gates?? Het kan geen kwaad om naar een van zijn interviews over alternatieve energiebronnen en CO2 emissies op YT te kijken; een eye-opener vind ikzelf.. Namelijk als ik Gates in een interview zie—dan kan ik mij allesbehalve eraan onttrekken dat hij met oogkleppen werkt. Oogkleppen: vanuit de bestaande techniek conclusies trekken en rekensommen maken. Bill Gates kijkt naar het gehele plaatje; ook o.a. betreft CO2 uitstoot. En bovenal: hij kijkt niet alleen— Bill Gates pompt ook geld om technische ontwikkelingen te versnellen. Eigenlijk hoort dit de taak van overheden te zijn maar bon is off topic.

Liever zie ik dat het geld dat in de tichtal warmtepompen wordt gestoken naar technische universiteiten gaat—voor onderzoek en Shell die geen winstbelasting afdraagt linksom of rechtsom gedwongen wordt samen met een kartel samen te werken; waarin Bill Gates een belangrijke, zoniet belangrijkste rol speelt. Ipv tijd en geld te verliezen door te dolen of op het verkeerde paard te wedden. Wat maakt dat een gigantisch land waar de middenklasse opkomt - als India - vooralsnog grijpt naar goedkope alternatieven als kolen..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 5 juli 2019 om 13:25.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden