Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2021, 15:01   #232
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Mooi antwoord. En "de verantwoordelijkheid bij de schuldigen leggen" klinkt prima. Maar dat valt onder haatspraak.
Deze vraag kwam er ook doordat anderen ook dit soort ervaringen meemaakten en hoewel ze "het licht" zagen volgen ze evengoed de massa die de leugens gelooft. Wat is dan het nut van deze ervaring als het slechts het individu ten goede komt die deze ervaring dan nog slechts in beperkte kring kan verzilveren? Terwijl "de verlichte" zich op het hiernamaals concentreert blijven de reëele leugens waar we dagelijks de gevolgen van ondervinden onaangetast tot op het punt dat leugenaars en hun leugens bij wet beschermd worden. Welke waarheid heeft nu wetten nodig ter bescherming...
Het hierdoor veroorzaakte onrecht wordt dus mee in stand gehouden door "de verlichten" en die in slechts 1 waarheid geloven en net zoals traditionele moslims de rest afleiding vinden en op de dood wachten.
Mocht iedereen eens wat minder geloven (in religie, media, experten, eigen denkbeelden, voetbal...) en wat meer zelf op onderzoek uitgaan dan was 2020 niet zo'n idioot jaar en zou 2021 niet nóg idioter worden.
De Waarheid zal u vrijmaken.



Hoe zou Hagee dat dubbelzinnige vers uitleggen?
Waarom zou het de wereld ten goede moeten komen? De wereld heeft mij willen doden en alles ontnemen, maar God heeft gesproken en is tot de redding gekomen. De wereld kan evengoed op de knieën gaan en vergiffenis vragen, maar ze kiezen hun eigen lusten te botvieren. Er is maar 1 weg en dat is Zijn weg. Die weg is duidelijk maar wordt verworpen. Wij houden geen onrecht in stand, wij nemen daar een standpunt in en duwen terug vanuit het woord zonder enige dwang. Dat is “hatespeech” voor velen, maar een waar christen geeft geen hol om politieke correctheid en schuwt vervolging niet. We kunnen ons enkel beschermen tegen de hel. Het vlees is sterfelijk, maar de ziel leeft oneindig en gaat maar 2 kanten op. Dat is de enige bescherming die je jezelf kan geven. We kunnen onze kinderen ook maar de gevolgen leren en hopen dat ze luisteren om gevaar te ontwijken. Zo is dat ook met de geboden van God.
Als u denkt dat mijn geloof in beperkte kring succesvol is, vergist u zich. Er is niets dan verdeling, ook bij mijn dierbaren omdat ze wereldse belangen hebben. Zelfs met kerken ga ik in conflict over vaccins en bv de Nashville verklaring.

Jezus sprak dat tegen de Farizeeën, maar mag best op een ruimer publiek toegepast worden. Sedert de zondeval zijn we God ongehoorzaam en geven we toe aan het vleselijke waarmee de duivel ons beïnvloedt. Kijk hoe politici telkens opnieuw collaboreren om zichzelf te verrijken. Hiervoor moeten ze liegen en de massa verdelen. De tv herhaalt hele dag door op iedere zender hetzelfde verhaal. Enkel door angst aanjagen en liegen kan men tot beleid komen. Dat is niet van God maar van de duivel wie een mensenmoordenaar is. Hebzucht, lust, afgoderij. Ik hoef maar over facebook of twitter te scrollen om te beseffen hoe diep dat genesteld is. Of kijk hier. Wie een standpunt in Christus neemt zal geen rust meer kennen, maar verschijnt op de radar van deze mensenmoordenaars en belandt in spirituele oorlogvoering.
Enkel in Christus kunnen wij verlost worden van deze wereld. De wereld behoeft geen verlossing, de mens heeft de keuze: de wereld of God. Ik kies God omdat deze wereld aan zinloosheid is onderworpen door mensen die toegeven aan hun vleselijke zondes.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden