Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2004, 13:04   #13
joppe
Burger
 
Geregistreerd: 16 december 2003
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joppe
Waarschijnlijk heeft dit te maken met de vroegere situatie waar linksen individualisten waren die hun eigen mening hadden daar waar rechsen het domsweg als schapen in de pas vanhet establishment liepen.
Kom, kom, joppe. Een links iemand die individualistisch denkt? Altijd tot vandaag en nu wordt beweerd dat links éénheidsworst is. Allemaal achter de eeuwige voorzitter en owee wanneer niet: "liquidatie wacht."
Zo denken de linksen er zelf helemaal niet over, zij beweren nog altijd de voorvechters te zijn voor de individuele vrijheid.
Vroeger mag dat dan al het geval geweest zijn (ere wie ere toekomt) vervallen ze gewoon tot een stel zielige bestrijders van de andersdenkenden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieke
Citaat:
Maar vergeet niet mijn beste Bieke dat de situatie vandaag de dag eigenlijk net omgekeerd is.
Rechts en extreem-rechts loopt in de pas: Vanhecke en FDW bepalen wat gezegd en wat gedaan in het Blok, Verhofstadt de blauwe heerser (nogmaals bewezen deze weken, en centrumrechts
CD&V die zich zuivert van schijnbaar linkse elementen (Vanhecke, Declercq,...
1) Een partij die onder zulke externe druk staat als het VB heeft nood aan stabiliteit: elke onenigheid zou door de media aangegrepen worden om de partij uiteen te rukken. De VRT probeert dat bij de VLD,. de VTM bij de SPA, maar bij het VB zouden ze er met plezier allemaal aan meewerken. Maar ze zwemmen wel ferm tegen de stroom in.
2) Verhofstadt en de meeste andere liberalen zijn eigenlijk centrumlinksen
3) CD&V ziet ook dat er in de linkse vijver al een enorme overvbevissing is en kiest eieren voor zijn geld door nieuwe kiezers te lokken uit het centrumrechtse kamp.
4) Er bestaat geen grotere dictators dan Steveart en Di Ruppo. En de gemaakte sympathie en valse bescheidenheid ze op het scherm steeds tentoon spreiden, daar trappen hoe langer hoe minder mensen nog in.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieke
Citaat:
Jullie zijn de schapen geworden [size=6](op een paar uitzonderingen na) [/size]die braafjes in de pas lopen en als papegaaien de kritieken en verdachtmakingen tegenover al wat rechts is blindelings herhalen zonder enige vorm van kritisch denken.
Het feit dat ik hier ongezouten mijn mening verkondig zonder het apegapen en gebonden zijn van andere linksen , weerlegt jouw kritiek. Mijn voorzitter kijkt niet mee en die van jou ?
Uw ongezouten mening weerlegt helemaal niets, behalve dan misschien dat u tot de uitzonderingen behoort waarvan ik sprak die wel een kritische eigen mening hebben.
__________________
Je hoeft niet hypocriet te zijn om politiek correct te kunnen denken, maar het helpt wel.
joppe is offline