Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2009, 08:47   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
U bent duidelijk een veelrijder

Had ik het al niet gezegd, een expert terzake?
Afstand houden verkort de file in plaast van ze te verlengen, zowat elke (ELKE) verkeerdeskundige is het daar over eens.

En accordeonnekes kweken?

Vind ik persoonlijk niet efficiënt en wordt in een land als België amper gerespecteerd

En de economie een beetje lam leggen?
Wat verkeersdeskundigen zeggen is dat file's ontstaan door onzekerheid. Je weet gewoon niet wat die andere voor u kan doen. Dus naarmate de snelheid hoger wordt, neemt de remafstand kwadratisch toe en de onzekerheid dus ook. Dus aan 120km/u hou je bvb best 20-50m afstand, aan 80km/u lukt het met 5m afstand te rijden. Dus wat zegt dat over de capacititeit ? Dat er een soort optimum bestaat.. Dat zal bvb rond de 90km/u liggen.

Je ziet toch van hier als je alles aan elkaar ritst aan 120km/u met 0meter afstand dat je gewoon de autostrade capacititeit vertienvoudigd.
Hoe je een en ander technisch realiseert zonder builen en knotsen is natuurlijk een andere vraag, maar het is zeker een feit door auto's te laten treinen en auto's sneller te doen rijden op die manier de capaciteit omhoog gaat.

Voor zover ik de transport ken, maar meestal mijden de vrachtwagens de piekuren omiwille van het fileprobleem. Dus chauffeurs vertrekken voor de piek, en zijn al bezig met uitleveren tijdens de piek. Men rijdt meer en meer snachts op die manier, maar in elk geval het transport past zich wel aan, want wie in de file zit brengt niets op

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 juni 2009 om 08:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden