Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2008, 07:52   #1
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard Welke CD's of LP's hebben het meest indruk op je gemaakt?

Zo'n beetje naar aanleiding van de Metallica-draad van Derk vraag ik mij af welke albums voor jullie persoonlijk de grootste mijlpalen uit de muziekgeschiedenis zijn. Welke CD's zijn bepalend geweest voor jullie muzikale smaak? Korte bespreking mag altijd....

Hier is alvast mijn lijstje:

Dire Straits "Alchemy (live)"
Concert uit hun Love Over Gold-tour. Absoluut hoogtepunt: "Private Investigations". Puur kippevel!

Guns N' Roses "Appetite For Destruction"
Mijn eerste kennismaking met de wat hardere muziek. Hoogtepunten: "Nighttrain" en "Mr Brownstone"
Hierna ging het heel steil bergaf met GN'R...

Metallica "...And Justice For All"
dixit James Hetfield: "One big rythm guitar solo..."
Hoogtepunten: tracks 1 tem 9
Dit is mijn all time favorite album!

Pixies "Doolittle"
Voor het eerst gehoord op Rock Werchter in 1989. Het klonk toen als zowat de raarste muziek die ik ooit hoorde, maar ik was er direct helemaal weg van...
Hoogtepunten: "Tame", "Monkey Gone to Heaven", "Dead" en "Mr Grieves".

Pearl Jam "Ten"
Ik was begin jaren '90 één van de weinigen in mijn omgeving die Pearl Jam beter vonden dan Nirvana. "Nevermind" is een geweldige plaat, maar om één of andere reden maakte "Ten" een veel diepere indruk.
Hoogtepunten: "Once", 'Alive", "Porch" en "Black"

Slayer "Reign in Blood"
Dit album heb ik veel te laat ontdekt. Er is op dit forum al genoeg over geschreven...
Hoogtepunten: "Angel of Death", "Criminally Insane", "Altar of Sacrifice" en "Raining Blood"

Buffalo Tom "Let Me Come Over"
Vreemde eend in de bijt, wegens een beetje soft, maar dit album staat bol van de simpele, maar absoluut prachtige rock/popnummers. Bill Janovitz is misschien niet de beste zanger op de planeet, maar het gevoel en de emotie die hij in zijn stemgeluid kan leggen is indrukwekkend.
Hoogtepunten: "Taillights Fade", "Staples", "Mineral" en "Larry"

The Chemical Brothers "Exit Planet Dust"
Nog vreemdere eend, wegens... dansmuziek...
Als rock- en metalliefhebber had ik altijd al een afkeer gehad van alles met een "beat" tot ik The Chemical Brothers" hoorde.
Hoogtepunten: "Leave Home", "Song to the Siren" en "Chemical Beats"

Laatst gewijzigd door Djiezes : 4 juni 2008 om 07:58.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden