Los bericht bekijken
Oud 19 april 2017, 22:07   #239
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waar het hier om ging is dat jij slechts van één groep subsidies wil afpakken (gelovigen) terwijl die groep aan dezelfde belastingdruk onderhevig blijft:
Nee nee nee!
Ik wil het niet afpakken van 'de gelovigen'. Ik wil de privileges afnemen van bevoorrechte gelovigen. Van de getuigen van Jehova wil ik niets afpakken bvb. Ik wil dat alle gelovigen gelijk behandeld worden. Ik wil rechtvaardigheid.
Gij hebt de typische reactie die ongeveer elke mens heeft als een privilege afgepakt wordt: weerstand. Dat uw privilege onrechtvaardig is, dat interesseert u niet. U wil geen rechtvaardigheid, u wil uw privilege behouden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
M.a.w. je hebt geen probleem met subsidies, enkel wanneer het naar erediensten gaat. Mensen die erediensten bijwonen wil je wel verplichten om te blijven meebetalen voor zaken waar zij tegen zijn of geen gebruik van maken.
Dit is een gestoorde redenering. Het is niet omdat mensen belastingen betalen dat de overheid geen keuzes mag maken die in het nadeel zijn van een bepaalde groep van mensen. Als uw redenering gevolgd zou worden, kan een overheid geen elke beslissing meer nemen. Want overal zijn er wel mensen die kunnen zeggen, ja maar, wij betalen ook belastingen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Jawel, dat maakt alles uit. Het is het enige dat nog waard is om over verder te discussiëren. Jij loopt hier van in het begin te briesen ''ik betaal voor uw hobby''.
Briesen? Ik schrijf iets neer. Hoe kan ik dat briesen? En ... ik BETAAL ook effectief voor uw hobby, hoor!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat kun je helemaal niet weten, vermits je niet weet of gelovigen netto-betalers zijn of niet. Jij hebt alleen oog voor het feit dat er subsidies gaan naar erediensten, maar je negeert het feit dat diegenen die gebruik maken van die erediensten ook gewoon belastingbetalers zijn.
En dan? Dat geeft u het recht om uw privileges te behouden? Neen! Als er een democratische consensus is gaat u die moeten inleveren. Iets wat heel rechtvaardig is. En bovendien consequent. Een overheid houdt zich beter niet bezig met hokus pokus.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden