Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2007, 17:30   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Als gemeenteraadsleden mogen we toch nog beslissen hoe onze raadszalen eruitzien?

Wat de zgn. "kleinigeden" en de "symbooldossiers" betreft: het is niet alleen het recht doch ook de plicht van de raadsleden om deze ter harte te nemen (straatnamen kiezen, onderhoud van soms zeer kleine grachtjes of plantsoentjes, weghalen van een of ander verkeersbord..., jumelages met god-weet-welk-dorp, enz...). Het zijn kleinigheden, maar ze moeten gebeuren, en ook daar ontspinnen zich vaak serieuze politieke discussies. Da's ook democratie, sterker nog: daar begint de democratie...
Ook waar.
Ik stoor me hier enorm aan het vele zwerfvuil dat in mijn (stille) straat, maar ook elders, wordt gedumpt. Dat los je niet op door overal affiches te plakken met 'geen vuilerik maar properik' op. Dat probleem verhelp je ook niet door de vuilzakken zo duur te maken dat, vooral minder begoeden, vermijden er hun geld aan uit te geven. Dat verhelp je wél door, zoals dat vroeger in mijn Limburgse gemeente het geval was, elk jaar een redelijk aantal vuilzakken gratis ter beschilling te stellen aan elk gezin. Dit stimuleert ook nog het sorteren van afval.

Enfin, ik ben al blij dat er toch al één gemeente de aanzet heeft gegeven om zijn eigen zwerfvuil te beginnen op te ruimen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 maart 2007 om 17:34.
Knuppel is offline