Los bericht bekijken
Oud 26 november 2002, 23:27   #24
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

[quote="@lpha"]
Citaat:

Ik ga eens een poging ondernemen om een en ander te nuanceren/verklaren.
Je kunt onmogelijk dat probleem uitsplitsen in pro-contra.

Uitgesproken anti: een zeer kleine minderheid (om redenen die ik niet uit de doeken ga doen)
Anti: een kleine minderheid wegens ervaringen in zijn/haar leefwereld.

Uitgesproken pro: een zeer kleine minderheid ( eveneens om uiteenlopende redenen)
Pro: kleine minderheid: Omdat het zo hoort in de kringen waar men vertoeft.

De grote meerderheid tolereert. Dit volk heeft in de loop van haar geschiedenis al zoveel moeten tolereren, we zijn grootmeesters geworden in het tolereren. Ze denken: we zullen er maar het beste van maken, maar diep in de onderbuik voelen ze zoiets van ‘liever niet’.
Dat onderbuikgevoel kun je wegredeneren maar het blijft sluimeren.
Bv: Wanneer zijn leefwereld permanent verstoord wordt door te grote aanwezigheid van allochtonen waardoor hij zich langzaam een vreemde begint te voelen in eigen buurt, kan dat omslaan in een duidelijk anti gevoel.
Dat is geen xenofobie maar een natuurlijke zelfverdedigingreflex.

Zoiets onder de ‘politiek correcte’ mat vegen, getuigd van weinig inzicht in de menselijke natuur. Daar moet dus terdege rekening mee gehouden worden door beide partijen en bespreekbaar gemaakt worden.
De allochtoon moet dus zorgen dat hij zich niet als een vreemde gedraagt zodat de autochtoon zich geen vreemde hoeft te voelen in zijn eigen buurt.
Binnenshuis doet de allochtoon wat hij wil ( dat is zuiver privé), buitenshuis gedraagt hij zich zoals elke andere westerling en ontdaan van alle religieuze symbolen en dito klederdracht.
Moeilijk? Ik dacht het niet. Maar de wil moet aanwezig zijn.
Zeer goede samenvatting en ik ben ook met je eens.
En ik ben ook weer de mening toegedaan dat de meerderheid van de allochtonen die wil hebben. Hier en in de media word vooral aandacht besteed aan diegenen die zich niet willen aanpassen.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden