Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2013, 19:57   #621
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos_be Bekijk bericht
Voor diegenen die het nog niet opgemerkt hebben, spreekt de media niet meer over de opwarming van de aarde maar over de klimaatsverandering.
Gezien het klimaat een gemiddelde is over periode van honderd jaar, kan je niet in de mist gaan met te stellen dat deze wijzigt (anders geen gemiddelde). Nu ja hoe onze pseudowetenschappers het weer gaan compenseren om dit op de gemiddelde waarde te houden is mij een raadsel. Alhoewel het klinkt goed en je vertelt geen leugen met te stellen dat het klimaat wijzigt. En je mag stellen dat je tegen een klimaatwijziging bent, maar een gemiddeld weer gaan realiseren lijkt mij een brug te ver. We kunnen ook evengoed de zon proberen te blussen met het zeewater. Vanuit mijn kamer lijkt dit realiseerbaar......
Niemand betwist dat er een (zoveelste) klimaatwijziging is. Daar gaat de discussie ook niet over. Er zijn echter lobbyisten die honderduit beweren (en koppig de tegenmeningen negeren) dat de mens (via zijn CO2-uitstoot) hiervan de oorzaak is. Ze mogen hun mening hebben. Maar het blijft er niet bij : tegenargumenten worden gewoon genegeerd en de boodschappers (waar ook ter wereld) worden pedant en denigrerend afgeschilderd en bespot als charlatans en dommeriken. Waarop ze hautain, de neus in de lucht, de staart tussen de poten, de discussie ontvluchten.

Een overtuigende wetenschapper is iemand die gestructureerd en glashelder onweerlegbare bewijzen voorlegt en tegenargumenten op rigoureuze wijze pareert. Niets van dat alles bij de believers op dit forum : zelfverklaarde pseudo-bloggers die niet verder komen dan wat onsamenhangend knip- en plakwerk (inclusief cartoons op het niveau van FC De Kampioenen).

De rest leest u in de voorgaande postings. Inclusief de 37 herhalingen van de zelfde vragen waar maar geen antwoord op komt. Eerlijk gezegd : die zullen er nooit komen. Vanitas vanitatis.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden