Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2003, 19:52   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Tegen discriminatie zijn, maar toch geen respect hebben
Is dat dan zo een grote contradictie?
Ik heb geen respect voor religie of voor de zooi die mensen onder invloed ervan uit hun botten slaan.
Desondanks vind ik dat ze het recht moeten hebben hun onzin te verkondigen en te geloven wat ze willen. Zolang ik mijn idee erover even vrijelijk mag ventileren, is er toch geen vuiltje aan de lucht?

Citaat:
zo links zijn
Dat is een etiketje mij opgeplakt door een ultrarechtse flamingantische en oerkatholieke reactionair.
Ten opzichte van jou zal ik misschien relatief links staan.

Citaat:
en toch maar uitschelden...
Schelden is ook een vorm van meningsuiting.
Het is een stijl die soms tijd uitspaart en heel direct kan zijn.

Citaat:
Het blijk ban een echte anti-haat-christen.
Wat voel jij je toch steeds snel persoonlijk aangevallen, terwijl ik enkel fulmineer tegenover jouw in mijn ogen geborneerde gedachtengoed, dat dan nog niet eens van jezelf afkomstig is, maar je opgedrongen werd door je opvoeders.

Citaat:
Respect voor de mensheid, godsdienst, andersgezinden staat niet in superstaaf zijn woordenboek.
Ik heb geen respect voor de mensheid, dat klopt.
Ook zelden voor meningen, maar ik wil ze wel allemaal toelaten en vernemen.
Ik respecteer enkel de rechten van het individu. 8)

Respect moet verdiend worden.
Het is niet iets wat je krijgt door erom te zeuren.
Meestal zijn zij die er het hardst om schreeuwen diegenen die het minst respect verdienen. Ze willen hun gelijk halen via gezagsargumenten, b.v. hogere leeftijd. Respect wordt maar al te vaak geclaimd om de foute redenen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden