Discussie: Rijkentaks van 70%
Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2019, 11:53   #52
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, het is zoals een verzekeringsprincipe. Het is niet omdat ik een grote risico rijder ben, en ik daarvoor een veel hogere verzekeringspremie moet betalen dan iemand die al 30 jaar geen accident gehad heeft, dat de volgende keer dat ik weer eens een botsing heb, ik wel uitbetaald ga worden, en niet die mens zonder accidenten en een kleine premie.

Het idee is dat gij meer moet betalen voor politiebescherming omdat ge meer kans loopt om overvallen te worden, meer niet.

We zijn het daar over eens. Ik heb het over een puur liberaal verkopen van "bescherming".
Dan is de conclusie simpel, gezien het totale gebrek aan service die je in België krijgt: betalen voor het absulte minimum minimorum, en daarnaast voor hetzelfde geld als je anders kwijt zou zijn privé-betalen voor een bescherming die zijn gelijke niet kent en de wettelijke bescherming vele malen overtreft.

Het gevolg daarvan is dat je de criminaliteit gaat concentreren bij de middengroep die die kost niet kan dragen en die veroordeeld is om te betalen voor een ondermaatse service van de staat. What else is new
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden