Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2009, 09:22   #455
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Heb je de bijbel (Statenbijbel) al eens helemaal gelezen? Welk hoofdstuk vind je het meest opvallend / indrukwekkend / bijzonder?
Helemaal gelezen, zeker niet.
Ik heb ooit uit interesse enkele evangelies gelezen.
Hetgeen mij het meest opviel waren de talrijke verwijzingen naar de Hebreeuwse Bijbel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Heb je de Tenach al eens helemaal gelezen? Welk hoofdstuk vind je het meest opvallend / indrukwekkend / bijzonder?
Waar gaat dat over?
Helemaal gelezen, niet, maar met de Hebreeuwse Bijbel ben ik wel redelijk vertrouwd.
Mijn favoriete delen zijn Samuel II en Koningen I, de verhalen rond David.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Heb je de Koran al eens helemaal gelezen? Welk hoofdstuk vind je het meest opvallend / indrukwekkend / bijzonder?
Waar gaat dat over?
Ik ben er ooit mee begonnen (uit interesse), maar vond het zo saai dat ik niet ver ben geraakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Heb je alle Veda's al eens helemaal gelezen? Welke vind je het meest opvallend / indrukwekkend / bijzonder?
Waar gaat dat over?

Ken je de Dhamma? Welk onderdeel vind je het meest opvallend / indrukwekkend / bijzonder?
Waar gaat dat over?

Wat ken je van Shinto? Welk onderdeel vind je het meest opvallend / indrukwekkend / bijzonder?
Waar gaat dat over?

Heb je de Goeroe Granth Sahib al eens helemaal gelezen? Welk hoofdstuk vind je het meest opvallend / indrukwekkend / bijzonder?
Waar gaat dat over?

Heb je de Bahá'�*-leringen al eens helemaal gelezen? Welk hoofdstuk vind je het meest opvallend / indrukwekkend / bijzonder?
Waar gaat dat over?

Wat ken je van Jainisme? Welk onderdeel vind je het meest opvallend / indrukwekkend / bijzonder?
Waar gaat dat over?

Beschouw je taoïsme en confusianisme als religies? Zo ja, waarom; zo nee, waarom niet?
Het spijt me, maar ik weet daar eigenlijk zo goed als niks over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Als je verplicht werd aan een religie meer tijd te besteden, welke zou je dan kiezen? Of zou je voorkeur uitgaan naar Kama Sutra?
Geef dan maar de Kama Sutra.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 17 juli 2009 om 09:38.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden