Discussie: Het Zesde Zintuig
Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2009, 12:54   #40
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Beste satiper,

Ik heb het programma gezien. Een keer of 2, 3 zelfs. En ik moet zeggen... dat het een bijzonder goed gemaakt programma is.
De charlatans worden op zo'n manier opgevoerd dat wie vergeet dat hij naar een opgenomen en gemonteerd stukje TV aan het kijken is best wel eens zou kunnen denken dat die onnozelaars effectief een zesde zintuig hebben.
Wat larie is natuurlijk.

Mijn mening: het is een schande dat VTM dat programma uitzendt en dat daar nog steeds geen parlementaire vragen over gesteld zijn (bij mijn weten toch niet). Als die bloedzuigers en aasgieren (of hoe moeten we mensen anders noemen die zich proberen te verrijken op kap van medemensen die emotioneel of psychisch niet op hun sterkste benen staan?) echt waren zouden ze aan VTM vragen, neen ze zouden het eisen, om een programma waarin hun 'gave' getest wordt op een serieuze manier.

Wat mij eraan doet denken: waarom zien we op TV geen programma getiteld De Sisyphus Prijs (zie ook http://skepp.be/prijzen/sisyphus-prijs-%E2%82%AC10000)?

Nog even over VTM: niet alleen Het Zesde Zintuig is een schande, ook zaken als Astrocontact zouden onmiddellijk bij wet verboden moeten worden. (evenals de belspelletjes maar dat is weer een andere discussie)
beste abou,

Bij het woord “verbieden” moet ik denken aan het verbod te geloven dat de aarde om de zon draaide en niet omgekeerd.
Lijkt me dus geen goed idee.

Wel zou er wat mij betreft wat beter onderzocht mogen worden wat er echt van aan is en wat niet.
Maar dan niet volgens de huidige wetenschappelijke methode.
Wel door gelijkaardige testen als in het programma te laten uitvoeren door mensen die beweren over gaven te beschikken en anderen die dit niet hebben.
Laat beide groepen testen afleggen voor een jury die niet weet tot welke categorie de kandidaten behoren.
Laat de jury punten geven op de prestaties.
Als blijkt dat er geen verschil is tussen beide groepen ben ik akkoord te stellen dat er reden is om aan te nemen dat er van buitenzintuigelijke waarneming geen sprake is.
Als er wel verschil is tussen beide groepen lijkt het me goed dat men met open geest het fenomeen verder onderzoekt.
satiper is offline   Met citaat antwoorden