Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2018, 14:46   #1609
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik begreep volkomen wat je bedoelde.
Maar mijn 1513 'elucubratie' ging over het PASSIEF nalaten van vleesconsumptie. Waarna duidelijk het vraag-aanbod principe van de markt zich wel zal ontfermen over (grootte van) de stapel vleesfok dieren die op elk bepaald moment in stand gehouden wordt.

Ik ben helemaal niet tegen het actief ingrijpen dat jij daar naar voor schuift. Ik wou enkel aangeven dat het nogal controversieel is. Nu ja, het vegetarisme-veganisme is ook controversieel - onder vleeseters.

Nog in verband met huisdieren houden: een in mijn ogen extreme tak veganisten verzet zich zelfs tegen het huisdieren houden. Ik houd er nu wel zelf geen, maar ik vind die stellingname contraproductief voor de veganistische zaak en ik vind huisdieren houden ook nauwelijks of niet te subsumeren onder dieren exploitatie. Toch niet als het gaat over 'pet animals'. Ik beschouw dat als een zaak van wederzijdse liefde en affectie. Jaja, liefde en affectie. Volgens mij zijn veel dieren buiten de mens daar ook toe in staat, dat te geven en te krijgen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 januari 2018 om 14:50.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden