Los bericht bekijken
Oud 25 september 2018, 19:06   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik zou het VB toch echt eens willen zien toetreden tot een regering en hen de post migratie zien bezetten...
Wel, ik zou dat ook wel eens willen zien gebeuren.

Pijnlijk detail is dat het VB nog steeds een schutkring (cordon sanitaire) jasje draagt en eigenlijk weinig of niets te vertellen heeft.

Volgens sommigen is het een tactiek om bepaalde groepen mensen buitenspel te zetten en is het niet echt een democratische handeling.

Citaat:
In België werd in 1989 een cordon sanitaire tegen het Vlaams Blok in het leven geroepen door de overige Vlaamse partijen van dat ogenblik: CVP, sp, PVV, VU en Agalev. De extreemrechtse partij Vlaams Blok haalde toen bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen 17,17% van de stemmen. De term cordon sanitaire werd in de Belgische politiek geïntroduceerd door de linkse onderzoeksjournalist Hugo Gijsels.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden