Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2010, 00:47   #43
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Men kan het stemmen met gelijk welke meerderheid. Wat de grondwet betreft maakt het niet uit tot welke ethnische groep die stemmen behoren. Als u dat wil veranderen ga dan voor een confederaal België waar men dan verplicht zal zijn om altijd een meerderheid te vinden zowel bij Vlamingen als bij Walen (en afhankelijk van het soort confederatie ook bij Brusselaars en Duitstalige Belgen).
Zoals ik al zei. Men kan dat. Het is echter niet beschaafd. En het is zeker geen oplossing die tot ontmijning leidt. Nu, dat is ook niet uw doel.


Citaat:
Heeft er niets mee te maken want staat er volledig los van. Trouwens de enige minderheid die men als nationale minderheid kan beschouwen zijn de Duitstaligen van de regio Eupen in Wallonië. Franstaligen in Vlaanderen zijn zoals Nederlandstaligen in Wallonië en vallen niet onder het etiket van "nationale minderheid". Net zomin als Duitstaligen, Spaanstaligen, Turkstaligen of Italiaanstaligen in Antwerpen, Limburg, Luik of Henegouwen.

Dan vecht u de discriminatie in BHV aan, en daarmee het arrest en de rede tot splitsen.


Citaat:
U vind het aanvaardbaar dat een Franstalige minderheid een staatshervorming afblokt en daarmee njet zegt tegen de vraag naar meer zelfbestuur van de grootste regio en gemeenschap van het land. En u vind het onaanvaardbaar dat een Vlaamse meerderheid democratisch een beslissing neemt over de regio Halle-Vilvoorde dat nota bene volledig in Vlaanderen ligt.
U legt mij woorden in de mond.

Beiden zijn even slecht en even goed. Beiden werken met en in hetzelfde systeem binnen de zelfde wetten. Beiden trachten de bekommernissen van hun kiezers te vertegenwoordigen.

De Vlaamse regering heeft geen bevoegdheid in deze. Nog niet. Tot nader order is dit een federaal gegeven. Een eventuele oplossing verandert iets aan Brussel. Het gaat hier dus niet over een puur Vlaamse regio.

Citaat:
U lijkt wel nostalgisch naar de 19de eeuw toen we ook al door een minderheid ( de Franstalige burgerij) werden bestuurd.
Lachwekkend.

Citaat:
U bent blijkbaar niet zo'n voorstander van de democratisering. Al zeker niet van de emancipatie van Vlaanderen. Waarom zou Vlaanderen dan naar uw stem moeten luisteren?
Gij hebt een splitsing nodig om uw identiteit te vinden ? Gij moet iemand overwinnen om u iets of iemand te voelen ? Ik niet hoor. Ge kunt niet ernstig uw eigen identiteit kennen en herkennen zonder de identiteit van de ander te kennen, te herkennen en te respecteren. Als ge uzelf respecteert, dan respecteert ge de ander.

U heeft het ook mis wanneer u democratie minimaliseert tot het proces van de stemming. Democratie is in de eerste plaats geen enkele rem op wie er aan een overleg deelneemt en het overleggen zelf. Een beslissing zonder overleg voldoet niet aan al de basiskenmerken van democratisch.

Vlaanderen moet niet naar mij luisteren. Feit is dat de stelling in mijn openingspost nog steeds niet weerlegt is. Vooral niet door u.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden