Los bericht bekijken
Oud 25 april 2017, 22:35   #29
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hij was/is geen engel maar een jinn. Hij bestaat nog omdat hij een punt heeft gemaakt bij God... zo van 'al die jaren heb ik U trouwe dienst bewezen en dan heeft de mens mij van m'n positie gebracht.. geef mij de toestemming om zoveel mogelijk van hen mee naar de hel te krijgen en U zal zien dat velen ondankbaar zijn'. Jinn zijn een schepping op zich die niet moet verdwijnen omdat de mens er is. Die logica begrijp ik niet. Er zijn ook goede jinns blijkbaar maar over het algemeen is satan de openlijke vijand van de mens.

Maar we moeten niet al teveel discussiëren over satan of zelfs God (wat we niet eens helemaal kunnen bevatten) maar doen waarvoor we zijn geschapen, nl. God aanbidden met ons leven en hebben... of je word vervangen door ander en beter 'volk'. Stel u eens in de plaats van God als hij een staafmixer in elkaar steekt met handleiding erbij voor jou als slaaf (mens, ook geschapen) en je gebruikt dat ding om mee te verven. Dan bestaat de kans dat je word gestraft als dat in de handleiding stond en, in het ergste geval, word je compleet vervangen.
Daar kan ik dus niet bij. Een opperwezen dat aanbeden moet worden. Die opperwezens toch! Zo een laag zelfbeeld dat het constant opgehemeld moet worden! Door ons nietige mensen dan!

Want ... 'we kunnen het niet eens helemaal bevatten' maar ... 'stel u eens in de plaats van God' ...

En altijd dat 'straffen'! Die 'straffende' god toch!

Gelukkig dat ik atheist ben. Daar ben ik dan toch maar goed aan ontsnapt!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 april 2017 om 22:36.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden