Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2017, 20:19   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ze schreef het enkele jaren geleden in één van haar dagelijkse opiniestukjes in het Nieuwsblad. Ik kan het niet meer terugvinden. Ik weet dat ze in feite bij de verkeerde krant zit, maar dat ze zo bekrompen denkt had ik niet kunnen vermoeden. Zelf heb ik een hekel aan de Groenen, maar bijvoorbeeld hun voorstel om op termijn uit de kernenergie te stappen vind ik terecht. Een goed voorstel is een goed voorstel, van wie het ook komt.
ho ook daar zijn de meningen verdeeld, en als de meningen verdeeld zijn kun je natuurlijk als politiek garen spinnen.. In feite is er wetenschappelijk en economisch geen enkel argument om kernenergie in nieuwere vormen af te schrijven alvoor ze uitgevonden en geimplementeerd zijn. Wat bedoel ik daarmee, dat de term kernenergie een veel te algemene term is om zomaar een wettelijk besluit rond af te vaardigen. Bvb een thorium centrale, of ene pebble bed natrium breeder centrale zou ik niet direct onder dezelfde noemer van een kerncentrale willen catalogeren. Een centrale waar geen plutionium wordt uit gekweekt, of een centrale die draait op deuterium een isotoop van waterstof, of een centrale die draait op cesium waarom niet, lijken met zo'n algemeen statement allemaal op voorhand uitgesloten te zijn... In feite is er daar niets verkeerds aan, tenzij je inderdaad de 'next step' moet bedenken...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden