Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2019, 07:42   #19
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Fun fact: het IQ van Belgen rond het jaar 1900 zoals het gemeten zou worden door de testen van vandaag is ook ongeveer zo'n getal. Was voor zover ik weet toch niet een grote kinderbarbecue.

De implicatie dat jij even een exacte verklaring in procenten inteelt aan een gemiddeld getal kan hangen vind ik verder een beetje onzinnig.
Je bedoelt die periode in de Europese geschiedenis met massa's Europese oorlogen en de fucking eerste wereldoorlog? Dat lijkt me een extreem grote barbecue.

Ik heb me daar eens mee bezig gehouden en op luchtfoto's van WO1 zie je dat de boerderijen groter waren dan de dorpen er rond, daar was inteelt, veel inteelt. Het is niet voor niets dat boertig nog steeds synoniem staat voor dom en ongemanierd. De eerste wereldoorlog heeft dat danig door elkaar geschoten, massamigratie en heelder gebieden lagen plat. Door en na de 2 wereldoorlogen heeft Europa een gigantische mix meegemaakt die inteelt quasi heeft uitgeroeid.

Dat heeft ons IQ sterk doen stijgen, het is in elk land zo, hoe minder inteelt hoe hoger het IQ, hoe meer inteelt hoe lager het IQ.

Mooi voorbeeld is Israel, Joden staan bekend voor groepjes met sterke inteelt (doordat ze soms met niet veel waren) wanneer gemixed wordt komen daar slimme gasten uit. Israel is een grote mix pot en daar heb je een hoog IQ, behalve bij othodoxen die inteelten, die hebben dezelfde problemen als moslims.
Hoofdstraat is offline