Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2020, 12:05   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het was & is ook onbegrijpelijk voor iemand met een normale ingesteldheid.
Ik "wil" dan ook geen 7 miljard mensen afmaken. Ik wil gewoon dat we maximaal welvaart kunnen hebben voor de mensen die leven, ZONDER DE MINSTE BEPERKING. Blijkt dat dat waarschijnlijk maar mogelijk is met een paar honderd miljoen mensen op aarde. Mochten we onbeperkt kunnen er tegenaan gaan met 7 miljard, mogen die van mij blijven. Maar gene zever over klimaat, over de oceanen, en alle andere dingen die het onbeperkt ertegenaan gaan belemmeren.

Doet men dat toch, dan is het niet de welvaart van de levenden die beperkt moet worden (zoiets dus NOOIT), maar wel het aantal levenden he, zodat die die leven (en de anderen tellen uiteraard niet mee) onbeperkt er tegenaan kunnen gaan en in de grootst mogelijke verspillende luxe kunnen trachten te leven.

En nu is het zo dat als we met 7 miljard zijn, en dat belemmeringen geeft, we dus naar 100 miljoen of zo moeten, om geen belemmeringen meer te hebben. Aan U van te kiezen hoe we dat doen he.

Dat is trouwens exact dezelfde stelling die ik hier verdedig:

we gaan toch geen 95% van de bevolking, die niet zwaar ziek zou worden van covid-19, belemmeringen opleggen om 5% of zo te "redden", he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2020 om 12:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden