Los bericht bekijken
Oud 8 december 2003, 11:50   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Er heeft zich nog niemand echt bezig gehgouden met de feitelijke standpunten en visie van Demos. Wat beschouwen we als de basis van ons links kartel?

Hier alvast mijn ideeën:

*Zoals ik al eerder schreef:
De linkse alliantie (waarvoor vooralsnog geen naam is) moet zijn:
-radicaal links. DWZ toch minstens linkser dan de huidige naar het centrum schuivende SP.A
-niet té radicaal: we willen een groot links blok, dus mogen we niet vervallen in de ruzies rond details die in het verleden verdeeldheid hebben gezaaid. Deze linkse coallitie is een samenwerking van verschillende strekkingen, die elk hun eigenheid behouden maar inzien dat er samenwerking nodig is willen we de toenemende verrechtsing stoppen.


*De bijdrage van fribre en aangebrande:
Ziehier:
VlaBel-akkoord
> proliferatie pejoratieve, denigrerende en lasterlijke terminologie als daar zijn Blubbers, Vlaemsch, ea
> Verbeteren van de verstandhouding tussen - vooral - vlaamsgezinden en belgicisten ter opwaardering van het debat

(waar ik zelf aan toevoeg: tussen alle tegengestelde meningen in het algemeen: links/rechts , communistisch/liberaal, pro/contra,....

Who's Nick?
> campagne ter bestrijding van het gebruik van meerdere forumaccounts voor pollmanipulatie en/of vals vergroten van ideologische aanhang


POT? De pot op!
> campagne ter bestrijding van de Provocatieve en Overbodige Threads al daar zijn geweest: Als je echt moest kiezen? (versie Patriot! en versie Quicky)


En dan waren er nog deze ideeën van aangebrande:

Ideeën om het forum democratischer en "dichter bij het forumlid" te brengen:

* De mogelijkheid om voor belangrijke beslissingen om een referendum te organiseren, hierin stel ik voor AmicaLP te steunen, met als enig onderscheid dat er eerst een aantal voorstanders moeten zijn om het te kunnen organiseren. Een petitie dus waar ofwel 20 forumhandtekeningen moeten onderstaan of 3 parlementaire handtekeningen. Dat om overdaad (en dus uiteindelijk desinteresse van het forumpubliek) te vermijden.

* Een ombudsdienst, met gelijke vertegenwoordiging oppositie/meerderheid waar forumleden makkelijk met klachten bv. ivm personen terechtkunnen. (deels ook om de moderatoren te ontlasten en de werking van het forum te verbeteren.)
Deze dienst zal optreden als bemiddelaar bij persoonlijke conflicten indien daar nood aan is. Later kan eventueel een onafhankelijke forumrechtbank opgericht worden.

* Het aantal ministers houden op 3+een president.

* Een sterk parlement met een belangrijke rol voor de oppositie.


Dan is er uiteraard ook ons principe dat IEDEREEN stemrecht moet hebben

En verder de gebruikelijke linkse rethoriek: vrijheid, gelijkheid, ...
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline