Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2018, 10:25   #9
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Dat gratis laden blijft bij de wagen. Als je een tweedehands Tesla koopt krijg je die gratis supercharge-rechten dus gewoon mee.

Tesla heeft altijd gezegd dat ze geen winst willen maken met het supercharger-netwerk. De stroom zullen ze allicht goedkoper inkopen, waarschijnlijk zo rond de 0,15 euro/kWh. De Model 3 zal wel moeten betalen aan de superchargers, als ze de inkomsten hiervan gebruiken voor de verdere uitbouw van het netwerk ben ik al tevreden.

De uitbouw van het supercharger-netwerk gaat ondertussen snel. Toen ik mijn Model X kocht in november 2016 waren er maar een handvol locaties in België: Aartselaar, Machelen, Nijvel, Gent en Arlon. Die hadden allemaal 8 stalls behalve Aartselaar dat er slechts 6 heeft.
Ondertussen is de supercharger in Gent weggehaald omdat het hotel waarbij hij stond wordt gerenoveerd. Er zijn echter superchargers bijgekomen in Aalst, Lokeren, Ekeren, Heusden-Zolder, Verviers en Kortrijk. De SUC in Arlon heeft ondertussen 20 stalls. Binnenkort komen daar nog bij: Leuven, Grobbendonk, Waver, Namen, Ath, Brugge, Luik.
araneus is offline   Met citaat antwoorden