Discussie: Brexit
Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2019, 09:51   #7356
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gewoon de camera's gebruiken die er al staan, de UK staat er vol van. De importeurs moeten hun papieren aangeven via een website en dat is dan te controleren via de nummerplaten.
Maar er is dan geen enkel bewijs dat de inhoud van die vrachtwagen overeen komt met wat op de papieren staat he. Zo naief gaan we toch niet zijn, he.

Een grenscontrole gaat er juist om, om fysisch na te gaan of wat er op uw papieren staat, overeen komt met wat ge fysisch over de grens voert !

Ik zie dat al van hier: een camion vol cocaine, en ge geeft papieren aan dat het bloem is. Geen probleem De papieren zijn in orde, en de nummerplaat klopt !

Citaat:
Er zijn dus mogelijkheden maar Ierland en de EU wilden dit niet en in plaats van 3 jaar geleden dit grensloos systeem uit te werken drongen ze aan om een nieuwe douane-unie uit te werken zonder echte Brexit die de impasse nog minder kan oplossen. De EU is opzettelijk van slechte wil om te voorkomen dat de UK zou vertrekken, wat hun goed recht is maar dan kunnen ze niet alle schuld op de Britten steken.
Ge leest veel te veel Britse tabloids. Er is geen "douane unie" uitgewerkt. De Britten hebben totaal geen werk gemaakt van hun voorstel, dat is gewoon alles. Ge gaat mij niet zeggen dat de EU zodanig veel werk aan de Britten heeft opgelegd, dat er ginder in Londen niet 1 ambtenaar over was om een echt voorstel uit te werken he.

De EU wil de UK helemaal niet tegenhouden. Ik vraag mij af waar ge dat van haalt. Dat gaat mee in die Britse grootheidswaanzin dat ze denken dat ze zodanig waardevol zijn dat gans de wereld ligt te smeken om met hen mee te mogen. De meeste EU landen vinden het gewoon spijtig dat de Britten kosten gaan veroorzaken, meer is daar niet aan.

De EU wil niet speciaal een douane unie. Het is gewoon dat als ge een open grens moet hebben, een "douane unie" tenminste iets is dat kan werken. Dat is dus de nood oplossing om op terug te vallen als alle roze eenhoorns die beloofd waren, er niet blijken te zijn.

De UK is achterdochtig dat de EU valstrikken wil spannen om hen bij te houden - niks is minder waar. De EU is wel zwaar achterdochtig dat de UK perfect onbekwaam is in het uitwerken van oplossingen en onbetrouwbaar is in haar engagementen. En daarvan hebben we meer en meer aanwijzingen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2019 om 09:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden