Los bericht bekijken
Oud 30 november 2008, 13:07   #122
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Je hebt gelijk, koude bruggen kunnen wel degelijk water doorlaten, ik kan er over meepraten, een zuidwesterstorm met regen en ik had prijs, achteraf is het een beeje verholpen omdat ik een produkt op basis van siliconen op mijn muur gezet had waardoor de buitengevel minder waterdoorlatend is geworden, ik moet het wel om de drie jaar herhalen.
Koudebruggen kunnen idd vocht doorlatend zijn, maar moeten dit niet zijn.
En vochtdoorlatingen kunnen koudebruggen zijn, maar zijn dit niet noodzakelijk.

Alles hangt af van de plaats waar deze zich bevinden in het bouwwerk.

Een slecht gebouwde kelder is een water en vochtdoorlater, maar geen koudebrug en een stalen drager in het dakwerk is een koudebrug, maar geen vochtdoorlater als deze niet door de gevelmuur steekt en in verbinding staat met de buitenomgeving.

Een koudebrug kan verborgen zitten tussen je binnenbouwwerk en je buitenbouwwerk, om deze te vehelpen moet je heel je buitenbouwwerk afbreken.
Een vocht en waterdoorlater zit steeds in directe verbinding met de buitenomgeving en kan zonder afbreekwerken opgespoort worden en op een eenvoudige manier verholpen worden.

Zelfs de specie tussen je gevelstenen kan een vochtdoorlater zijn, hoewel deze geen koudebrug maakt met je binnenbouwwerk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden