Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2002, 21:26   #56
Robrecht
Burger
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Citaat:
Dat had je beter niet gezegd Jonas! Onze vriend Superstaaf zal nu weer met zijn "geldzak" op de proppen moeten komen, bij gebrek aan ander en beter
Je kan niet ontkennen dat hij eigenlijk wel gelijk heeft. Ik hoor van vele vlaamsnationalisten ook dat hun grootste argument de transfers naar Wallonië zijn.

Dat vind ik echt geen argument, maar uiteraard zijn er vele andere argumenten zoals ik er hier o.a. heb aangedragen.

Ik word ook niet goed wanneer ik uitspraken hoor zoals: "de walen zijn lui en profiteren alleen"....

"wij zijn creatiever en ondernemender terwijl de walen alleen op den dop willen staan"....

We kennen ze allemaal, de stompzinnige redeneringen en verwijten die men de Walen vaak maakt, maar waarom komen zo weinig vlaamsnationalisten tegen deze onzin op?

We hebben toch veel betere argumenten? Waarom die dan niet gebruiken?

Maar uiteraard ben ik even benieuwd als jij om te horen wat SS nog te zeggen heeft... 8)
Net als Jonas deel ik zijn ergernis wanneer uit bepaalde hoek(we weten allemaal welke) de rechtvaardige eis voor Vlaams zelfbestuur, verklaard wordt uit egoisme of verwijten naar een ander volk.
Als Vlaamsvolksnationalist en volksnationalist in het algemeen vind ik het schrijnend dat het Waalse volk in deze construktie België veroordeeld wordt tot de bedelstaf.
Vlaanderen onafhankelijk is voor mij tevens een noodzaak tot blijvende solidariteit met andere volkeren.
Zeker en vast ook met de Walen.
Een solidariteit die eindelijk eens werk maakt van een toekomstgerichte Waalse economie.
Niet zoals de pseudo solidariteit waar Vlaams geld gebruikt wordt om de zuilen-economie van het machtsgeile PS mee in stand te houden.
Dat dit niet overeenstemt met de egoistische visie die SS en andere belgicisten toeschrijven aan het Vlaamsnationalisme, is voor hun rekening. Maar ook de schuld van een zogezegde Vlaamsnationalistische partij, die het opportuun vindt om volkeren te stigmatiseren.
Inderdaad zoals in VB-propaganda vermeld staat. De transferten naar Wallonië stopzetten betekenen een netto-winst ter waarde van een middenklassewagen per Vlaams gezin.
Alleen hebben de meeste der Vlaamse gezinnen die auto niet nodig.
We zijn reeds materialistisch genoeg.
Vlaanderen heeft genoeg ruimte om bij onafhankelijkheid, GERICHT solidair te zijn met andere volkeren.
Als men daarbij nog weet dat een rijke Waalse economie ook nog uitermate winstgevend zou zijn voor de Vlaamse onafhankelijke buur, dan is het zeker niet nodig om de Walen deze clichéverwijten naar het hoofd te slingeren.
Vlaanderen bouwde een economie op uit het niets, zonder Belgische steun. (zie onderzoek prof Hannes)
Wallonië kan dit ook, en meer nog, Vlaanderen kan en zal daarbij moeten helpen. Dit België en zijn PS-zuilen zal daarvoor echter moeten verdwijnen.
Robrecht is offline   Met citaat antwoorden