Discussie: Prijsstijgingen
Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2008, 13:38   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wij komen overeen

met je huis in onderpand is je interest lager... Minder risico voor de bank. Dat is allemaal ingecalculeerd ook in kredieten op consumptie goederen (interesten zijn ZEER hoog)...
Het probleem in de VS ligt met name ook bij de hypotheken die worden verstrekt aan mensen die het niet kunnen betalen.
Citaat:
Neen dan zit HIJ met een probleem... Nu meeste bedrijven die kredieten toestaan doen wel een screening vooraf hoor.
Tja, hij moet naar de gevangenis. Maar de bank - en dus de economie - kan naar het geld fluiten.
Citaat:
Ja daar wringt het schoentje wat... De kredieten met tè veel risico toch toestaan. Maar dat wil toch niet zeggen dat je alle kredieten op consumptiegoederen moet wegnemen toch? Ik denk niet dat dat een optimale oplossing is...
Bij het hedendaagse koopgedrag van de Belg en de Nederlander niet meer inderdaad. Eigenlijk zou het economisch gezien het beste zijn als iedereen gewoon oud-Hollands ging sparen, maar dat is inderdaad ver van de realiteit.
Citaat:
Ook daar hangt het af van het risico... Banken nemen teveel risicos en daar volg ik percalion iets meer in in zijn redenering. Banken mogen er niet van uitgaan "tsjah als er iets misgaat zal de staat het wel oplossen"... Die bank in Engeland die werd overgekocht door de staat is uiteraard om een sneeuwbal te voorkomen maar dit kan geen goede basis zijn voor andere banken...
En dat is dus precies wat ik zei; principieel ben ik tegen consumptief krediet, maar als het allemaal zeer betrouwbaar is - en de toekomstige reservoirs kunnen worden bijgevuld - moet het kunnen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden