Discussie: Prijsstijgingen
Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2008, 13:47   #31
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het probleem in de VS ligt met name ook bij de hypotheken die worden verstrekt aan mensen die het niet kunnen betalen.
Dat is inderdaad wat fout... Ik geloof niet in de onfeilbaarheid van de mens vandaar ook dat ik mij liberaal noem en libertariër. Sommige mensen moeten verdedigd worden van zichzelf... En dit kan door de juiste regels (wetten) vooraf op te stellen. Maar daar zie ik "het verbieden van kredieten op consumptie goederen" nog niet in
Citaat:
Tja, hij moet naar de gevangenis. Maar de bank - en dus de economie - kan naar het geld fluiten.
"eigen schuld dikke bult" misschien?
Citaat:
Bij het hedendaagse koopgedrag van de Belg en de Nederlander niet meer inderdaad. Eigenlijk zou het economisch gezien het beste zijn als iedereen gewoon oud-Hollands ging sparen, maar dat is inderdaad ver van de realiteit.
inderdaad
Citaat:
En dat is dus precies wat ik zei; principieel ben ik tegen consumptief krediet, maar als het allemaal zeer betrouwbaar is - en de toekomstige reservoirs kunnen worden bijgevuld - moet het kunnen.
Ik ben er principieel niet tegen... het zorgt volgens mij wel voor een extra boost aan jouw economie... Men moet er alleen voorzichtig mee omgaan me dunkt.

dit is als ze niet zorgt voor inflatie maar dat weet ik niet goed...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden