Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2018, 20:51   #13
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wellicht zijn heel wat vld-kiezers eigenaren van een bmw, volvo of mercedes. Of sportwagen-types die graag de limiet van de tolerantiegrens van 120 km en meer opzoeken.
Dus wil de vld de middenvakrijders (die vervelende oenen van middenvakrijders) dubbel straffen.
Niet omdat het gevaarlijk is. Want als je achter die middenvakrijder blijft rijden, dan gebeurt er niks gevaarlijks.

Maar hier komen de argumenten, de gevoelens van de middenvakrijders.
Deel je ze of bestrijd je ze? Ben je zelf een van de enen, of een van de anderen?
Ikzelf zal niet veel sneller rijden dan 110 op de autosnelweg, en ik ga maar terug naar rechts als ik niet binnen de 30 tot 45 seconden weer terug naar dat middenvak moet.

titel: "De" middenvakrijder getuigt: daarom rijden ze in het midden van de snelweg
link: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02...et-midden-van/
Ik onderschrijf uw mening volledig.

Middenvakrijders zijn een ergernis van een kwart van de autobestuurders, "dus laten we dat aanpakken". Nu, automobilisten, gefrustreerd als ze zijn, ergeren zich aan vanalles en nog wat. Alsof dat een argument hoeft te zijn. De boete wordt dan even hoog als GSM gebruik achter het stuur. U weet wel, waardoor fietsers en voetgangers opgeschept worden, waardoor mensen frontaal op tegenliggers rijden of zichzelf te pletter rijden tegen een boom. In Nederland bedraagt de boete daarvoor het dubbele, maar ja de pragmatische en logische Nederlanders lopen dan ook doorgaans 15 jaar voor op den Belgiek.

Kortom:

Citaat:
Verkeersexperten sabelen hogere boetes voor middenvakrijders neer: “Dit voorstel dient enkel om azijnpissers te paaien".
Say what?

Sensibiliseren van middenvakrijders en ze terecht wijzen is OK, voorstellen om de boetes te verhogen is zuiver populisme.

Misschien kan men voorstellen om de boetes voor rechts voorbijsteken te verhogen, wat dat is pas gevaarlijk.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 13 februari 2018 om 20:53.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden