Discussie: Gedicht.
Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2016, 06:40   #71
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Amai gij had pastoor moeten worden.
Ik ben veel meer dan dat: harriechristus dus.
Citaat:
Deze week naar de kerk geweest voor een begrafenis. Kon die pee daar een stukske zagen, niet gewoon. Die was vast bezig met zich zelf te overtuigen dat er leven is na de dood.
Die is er ook en wel in de hemel van Gods Rijk in de microkosmos.
Citaat:
Die stond daar maar te zeiken over dat god zeker en vast gezorgd zal hebben voor ons, dat er na de dood iets anders komt want kijk naar een zaadje, dat moet ook eerst sterven voor er een plant of boom van voort komt (volgens hem hé) Ik wist niet dat dat zaad je eerst moest sterven. Als zo een zaadje eerst sterft komt er juist niets meer van voort.
Inderdaad, daar heb je dik gelijk in, het zaadje sterft niet, maar heeft de aarde nodig om wortel te kunnen schieten.
Citaat:
Ik denk dat die mannen gewoon pastoor geworden zijn omdat ze te lui zijn voor te werken, en op den duur beginnen die hun eigen onzin gaan te geloven veronderstel ik. In ieder geval, daar kwam precies geen eind aan aan die dienst. Die bleef maar lullen over zaadjes en bomen en daarna begon hij nog wat te zingen en hij kon totaal niet zingen.
Wat een ellende allemaal.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden