Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2019, 21:12   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ze helpen in hun eigen landen, dat wel.
Niet ze laten toestromen met tienduizenden en vast stellen dat ze je eigen maatschappij naar de bliksem helpen!
De vraag die daarbij rijst is: Waar zijn al die gelden voor hulp naartoe die men in de EU landen meermaals met bepaalde acties heeft proberen in te 'verzamelen' voor hulp aan Afrika?

Naar alle waarschijnlijkheid zijn die aan 'vingers' blijven plakken want dat is al jaaaaaaaaaren dat men geld aan het inzamelen is om ze daar te helpen, schooltjes/ziekenhuizen te bouwen maar daar komt precies niet veel van in huis want ze staan allemaal hier.

Ik blijf erbij: de bootreizigers eerste hulp en eten geven, kwestie van een beetje beleefd te blijven en ze dan gelijk terugsturen vanwaar ze komen aanvaren zijn.

Dat ze het heft in eigen hand nemen en in hun landen eens wat lawaai gaan maken om het daar een beetje op orde te stellen maar neen, het snel even op een vluchten zetten naar landen waar alles al ligt en staat.

Terugsturen en with a little help from some friends het in hun eigen landen terug leefbaar te maken zodat die mensen het niet op een lopen moeten zetten.

Niet zolang geleden schreef ik dat de film Project T echt wel nagels met koppen sloeg. (hebben die vorige week nog gegeven op TV dacht ik)

G. Clooney haalde in zijn rol aan:

* Instabiele regeringen
* Overbevolking
* 'Overal' ter wereld oorlog/onvrede
* Hongersnood/watergebrek (<<- opgelost: gletsjers smelten)
* Milieurampen/milieuproblemen
* De verwardheid van 'den mensch' welke in stijgende lijn gaat
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 augustus 2019 om 21:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden