Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2010, 22:47   #43
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

[quote=styllo_ben;4819565]om on topic te komen, de resultaten van de LSP vallen dik tegen, moet ik tegen mijn goesting toegeven. FdG doet het iets beter, maar het valt de bezien of de samenwerking echte meerwaarde opgebracht heeft in plaats van een simpele wiskundige optelsom.

Maar meer in het algemeen ziet men dat de "malaise" binnen radicaal-links nog altijd niet doorbroken is. Er is geen substantieel stap vooruit gezet.

Ik heb de precieze cijfers niet, maar iemand zou eens alle stemmen links van de SPA en Groen eens moeten optellen, van de voorbije verkiezingen en eens vergelijken.

Sinds de midden jaren '90 blijft deze linkse stem steken op een schamele 200 000 denk ik. In die zin is er geen vooruitgang.[/QUOTE

De pvda haalt nu iets meer dan 100.000 stemmen:een verdubbeling tav 2007 en we zijn nu echt wel zeker dat we bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen een behoorlijke sprong vooruit kunnen maken. De vorige keer gingen we van 5 naar 15 verkozenen en nu mikken we op een hele reeks nieuwe steden en gemeenten: antwerpen, luik, charleroi, molenbeek, St Gilles, schaarbeek, maasmechelen, ....Er is bij de pvda echt geen sprake van een malaise, integendeel: in Limburg hebben we op 4 weken 50 nieuwe leden erbij en zo gaat het in elke provincie naar ik hoor. We hebben in Limburg voor deze campagne 600 medewerkers gehad, een pak meer dan vorig jaar en we hebben nu al tal van adressen van mensen die te kennen geven: volgende keer mag je bij mij ook een bord zetten, zal ik mijn straat bussen, wil ik borden maken, ...
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden