Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2010, 13:36   #142
Flashheart
Lokaal Raadslid
 
Flashheart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2010
Berichten: 384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Neen, die link kan ik niet geven. Maar eerlijk gezegd twijfel ik eraan of zelfs een tekst van 10 bladzijden jou en andere sympathisanten zou overtuigen. Het begint hier meer een meer weg te hebben van een krampachtig zoeken naar argumenten om toch maar iets tegen de PVDA te kunnen hebben. Is het niet dat het verkiezingsprogramma te reformistisch is, dan is het wel dat de vorige voorzitter twintig jaar geleden iets te fel inging tegen de anticommunistische propagandatsunami die de wereld overspoelde. Is het dat niet, dan zal het voor sommigen ongetwijfeld iets anders zijn.
Ik ben geen LSP-er, hé. Ik stem ook consequent op de PVDA. Ik vind dat gewoon legitieme vragen, misschien is dit niet de juiste plaats om deze te uiten, dat is waar.

Toch nog iets over uw opmerking in het vet: deze passage is precies een veruiterlijking van wat mij soms zorgen baart bij de PVDA. Alle kritiek op de Sovjet-Unie, het stalinisme, ... wordt op een hoop gegooid en wordt zeer gemakkelijk genegeerd onder de noemer van anticommunistische propaganda. U kunt er toch niet omheen dat de echte Koude Oorlog-propaganda van mensen zoals Fukuyama, Conquest, e.a. niet van dezelfde aard is als goedmenende en oprechte kritiek van verschillende trotskistische en marxistische stromingen, sociaal-anarchisten, ecologisten, ... .
__________________
Preguntando caminamos!

Laatst gewijzigd door Flashheart : 25 juni 2010 om 13:37.
Flashheart is offline   Met citaat antwoorden